Ekonom/controller till kommunalt bolag i Borås

Ekonom/controller till kommunalt bolag i Borås

Arbetsbeskrivning

Nu söker vi en ekonom till ett kommunalt bolag i Borås med start omgående och fram till september!
Om uppdraget
Uppdraget är ett konsultuppdrag via Bemannia med start omgående och fram till 31/8. Du kommer att vara placerad på enhetens kontor i Borås och du kommer att arbeta kontorstider. Det kommer finnas möjlighet till distans till viss del efter överenskommelse med kunden.
Dina arbetsuppgifter
Du kommer att utgöra ett kvalificerat stöd gentemot förvaltningens chefer och ledning i ekonomiskt beslutsfattande. Du kommer vidare att hanterabudget, bokslut, analyser, prognoser och redovisningar. Det kommer även att ingå:
Säkerställa att det ekonomiska arbetet utförs i enlighet med interna och externa krav och regelverk.
Medverka och utveckla interna processer, policys och arbetssätt inom egna arbetsområdet samt ingå i utvecklingsprojekt och bevaka ekonomiska frågor och dess påverkan för projektet.
Aktivt uppdaterad inom arbetsområdet genom omvärldsanalyser.
Budget och bokslutsarbete.
Prognoser, uppföljning och analys av olika verksamhetens olika delar.
Support och stöd i ekonomiska frågor till verksamheten.



Dina kvalifikationer
Kandidatexamen i ekonomi, alternativt arbetslivserfarenhet som bedöms som likvärdig.
Minst 2 års erfarenhet av kvalificerat ekonomiarbete.
Erfarenhet av Agresso och Stratsys.
Goda kunskaper i Excel.
Svenska flytande i såväl tal som skrift.

Meriterande
Har du erfarenhet från kommunal verksamhet i liknande roller är det meriterande.


Vad vi erbjuder dig
Som konsult på Bemannia erbjuder vi dig en nära kontakt med din konsultchef och en möjlighet till fler uppdrag via oss. Hos oss får du utvecklas på lärorika arbetsplatser och känna att din kompetens kommer till nytta.
Om ansökan
Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Ladda gärna upp ditt cv i word-format och på svenska.Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag, 8/5.
Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare, Anna Radhe. anna.radhe@bemannia.se
För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss underkontorstid på 0708934700
Bemannia är ett publikt och svenskägt bemannings- och rekryteringsföretag som tillhandahåller kompetent och kvalificerad personal genom uthyrning, rekrytering och personalentreprenader inom Organisation & Ledarskap, PR & Information, Marknad & Sälj, Ekonomi, Juridik, HR & Personal, Fastighet & Teknik, IT & Data samt Kontor & Administration. Bemannia har ramavtal med merparten av Sveriges Myndigheter och Sveriges kommuner, dess förvaltningar och bolag. Bemannia är medlem i Kompetensföretagen och är ett auktoriserat Bemanningsföretag och Rekryteringsföretag samt har kollektivavtal med Unionen, Akademikerna, SEKO samt LO och Hotell- och Restauranganställdas förbund. Bemannia är certifierat enligt SS-EN ISO 9001:2015, Ledningssystem för kvalitet, SS-EN ISO 14001:2015, Miljöledningssystem – krav och vägledning, SS-ISO 45001:2018, Ledningssystem för arbetsmiljö och SS-ISO/IEC 27001:2013 Ledningssystem för informationssäkerhet
Ledningen för bolaget har varit verksam i branschen i 40 år.

Kontaktpersoner på detta företaget

Annahita Yassarati

Kristina Fransson

Alexandra Lindholm

Linda Solini

Malin Strandberg

Lisa Målberg

David Målsäter

Madeleine Fransson
08 – 122 00 450
Antonia Rodhe

Erika Hansson

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Bemannia
  • 1 plats
  • 3 månader – upp till 6 månader
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 3 maj 2024
  • Ansök senast: 8 maj 2024

Besöksadress

Sveavägen 155, Stockholm
None

Postadress

Sveavägen 155
Stockholm, 11346

Liknande jobb


15 maj 2024

15 maj 2024

15 maj 2024