Kredithandläggare

Arbetsbeskrivning

Om bolaget
Till vår kund tillsätter vi nu en kredithandläggare. Företaget grundades år 2010 och har sedan dess haft en stabil tillväxt. Idag omsätter de ca 750 miljoner SEK, med verksamhet över hela Sverige och är ledande inom sin bransch.
Bolagets kultur präglas av engagemang och laganda, där laget alltid går före jaget.
Deras huvudkontor ligger vid Kista i Stockholm.
Om rollen
I rollen som kredithandläggare kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter bestå av att besvara frågor, analysera och bedöma olika typer av underlag och kreditbedömningar. Du kommer att ha löpande kontakt med nya såväl som befintliga kunder. Genom ditt engagemang och din nyfikenhet kommer du att hjälpa bolagets kunder till en enklare vardag.
Du kommer även att fungera som ett bollplank för övriga kollegor i organisationen och stötta och vägleda dem vid kreditbedömningar och limiter. Du kommer också att delta i utformning och vidareutveckling av koncernens kreditriktlinjer.
I rollen ingår även att ha dialog med inkasso-bolag och ansvara för inkasso-ärenden.
Du kommer att ingå i ekonomi-teamet som består av engagerade och kompetenta kollegor. Ett härligt gäng där samarbete och gemenskap står i fokus.
Profil
Vi söker efter dig som har en bakgrund inom ekonomi och har något eller några års erfarenhet av att arbeta med kreditbedömningar gentemot företagskunder.
I denna rekryteringsprocess kommer vi att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper. Du är kommunikativ till ditt sätt och har en förmåga att skapa goda relationer med kunder såväl som kollegor. Du är lyhörd och tålmodig, och har lätt för att anpassa dig efter nya situationer.
Varje kund är unik och har olika förutsättningar, därav tas hänsyn till ett flertal olika aspekter när kreditbedömningar görs. Detta ställer höga krav på din lösningsförmåga och din flexibilitet.
Vidare ser vi att du har lätt för att sätta dig in i nya system och verktyg.
Ett krav för tjänsten är flytande svenska i tal och skrift.
Om rekryteringsprocessen
Denna rekryteringsprocess sköts av konsult- och rekryteringsföretaget Hero, men du kommer att bli anställd hos vår kund och få ta del av deras förmånliga villkor. Har du frågor gällande tjänsten eller rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta Rebecka Hillerström, 0733 015 323/rebecka.hillerstrom@hero.se.

Kontaktpersoner på detta företaget

Cecilia Enfors
+46 72 302 36 59
Robert Conzato
+4673 384 1341
Mimmie Swärdén
+46729689142
Madelaine Roosmark
+46709306645
Olivia Bergström
0709848547
Mattias Engerdahl
0707634445
Alisha Baig
0709778579
Jimmy Sandin
+46709779096
Ella Olofsson
0709778413
Mattias Engerdahl
0707634445

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Hero
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 26 april 2024
  • Ansök senast: 13 oktober 2024

Besöksadress

Holländargatan 22, Stockholm
None

Postadress

Holländargatan 22
Stockholm, 11359

Liknande jobb


Servicekoordinator - Scanjet i Sjöbo

30 november 2023

Administrativ koordinator

Administrativ koordinator

15 december 2023

Lotsplanerare, Gävle

Lotsplanerare, Gävle

13 december 2023